Wednesday, April 11, 2012

~ The Gossipers #1 ~

today is my off day. so i went for a hang out with my mates. it was a common day. yet, it was the inspired one.


i memang suka lepak. sebab apa? sebab i suka tengok gelagat manusia sejagat.haha. nak tau apa yang i dah tengok sepanjang aktiviti lepak i? jom i nak story (i tau ayat i gedik & patot diberi penampar)


ok. now back to the topic...


i could say that i've seen various types of people. ada yang sombong, ada yang terlebih peramah, ada yang menggatal, ada yang menunjuk-menunjuk, ada yang pemurah, ada yang kelakar, ada yang nampak macam perempuan tapi sebenarnya lelaki.eh! tapi apa yang paling menarik perhatian. ada yang nampak macam perempuan, memang terbukti perempuan, tapi perangai tak macam perempuan.no offense.


not that i hate towards this type of women. pity maybe. 


contoh 1:
yang berpasangan, konfem2 kalau tengok memang tak kahwin lagi, sibuk sangat mempromosikan kisah cinta. "i takdelaaa chantek sangat nak dibandingkan dengan u, tapi i dah ada boipren. u ada?" amboi! untunglah kalau boipren u tu nanti jadi laki u. kalau tak, ada u nak tunjuk muka u lagi kat i?


contoh 2:
yang sanggup putus kawan sebab lelaki. "u dah tau i suka kat dia kan, yang u rampas dia kenapa?putus kawan!" hello...one sentence. if he's meant with you, he'll be the one for you. tak payah nak putus kawan sangatlah. kalau ada problem, pandai lah pulak nak cari kawan yang 'perampas' tu kan.


contoh 3:
yang rasa diri seksi. haish. this type worries me most. honestly,saya pun tak menjaga aurat saya sepenuhnya. saya pun pakai skinny jeans, saya tak betudung labuh,but i try to cover myself from being a target of men. sexy is subjective people. but seriously, saya sebagai perempuan pun malu kalau ada perempuan lain yang memang berpakaian seksi, lelaki usha dari awal kemunculan sampai hilang bayangan, tapi saya pun tak dapat buat apa-apa. *malu*


i've said enough. katalah saya cemburu atau tak layak nak cakap pasal hal orang lain. tapi saya hanya nak kongsi, hidup ini terlalu singkat kalau nak tunggu hidayah datang. why don't you try to seek it"


 "The world and all the things in the world are precious but the must precious thing in the world is a virtuous woman" - Muhammad (PBUH)


so Muslim women, why don't you try to be one?


  

No comments: