Wednesday, April 28, 2010

~ LiFe is BriEf ~


life is made up of meetings and partings. people come into your life everyday, you say good morning, you say good evening, some stay for a few minutes, some stay for a few months, some a year, others a whole lifetime. no matter who it is, you meet and then you part.

setiap pertemuan dan perpisahan yang Tuhan tentukan pasti ada sebabnya. dan di sebalik sebab- sebab itu pasti terselit hikmahnya. dalam bulan ini sahaja, saya mendapat lima berita tentang kematian orang tersayang kepada kawan-kawan saya. salam takziah kepada ahli keluarga mereka dan sama-sama kita sedekahkan al-Fatihah.

apa yang membuatkan saya terfikir, hidup ini tak panjang. sudah banyak perkara yang membuang masa yang dah dilakukan. ada waktu yang lebih banyak dihabiskan bersama teman berbanding keluarga sendiri. kita tidak akan sedar selagi kita biarkan diri kita hanyut. tiada niat untuk tuding jari kepada sesiapa hanya sekadar peringatan bersama.

it's difficult to know which second among a lifetime of seconds is more special. often when you realise how precious those seconds are, it's too late for them to be captured because the moment has passed. we realise too late. and when that happens there is no use of regret. have a good life people. appreciate every moment with your love ones =)

No comments: